Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Her finder du svar på ofte stille spørgsmål i eibabo® stores.

Top 3 FAQs

1. Hvordan fungerer toldbehandlingen hos eibabo®, og hvilken told skal jeg betale?

Hvert enkelt land opkræver forskellige gebyrer, afhængig af varens klassificering (toldtarifnummer). Ved alle transaktioner med levering til udlandet (tredje- og EFTA-lande) identificeres produkterne via et toldtarifnummer, som ved eksport er ottecifret og ved import har elleve cifre. På grund af kodningen kan varer (serviceydelser er udelukket) i næsten hvert land klassificeres entydigt af toldmyndighederne, således kan toldmyndigheden registrere dem skattemæssigt eller oprette statistikker over varestrømme. Uden et toldtarifnummer kan en vare ikke eksporteres til EFTA- eller tredjelande. Hvert enkelt land har også forskellige regler mht. toldfritagelse.

Hvert enkelt land har standard toldsatser, som gælder for import af varer. Der findes også såkaldte præferencetoldsatser, som anvendes under bestemte forudsætninger og som regel er meget lavere end standard toldsatsen.

Om varerne er præferentielle eller ikke, er f.eks. afhængig af varernes oprindelse og om der findes præferenceaftaler mellem EF og importlandet, f.eks. findes sådanne aftaler med EFTA-staterne Norge, Island, Schweiz og Liechtenstein. Import med præferencetoldsats, som hyppigt er på 0 %, bevilges, hvis den importerede vare er et oprindelsesprodukt iht. præferenceaftalen. Dette er kun tilfældet, hvis varen helt igennem er fremstillet eller forarbejdet i aftalepartens land eller territorie.

eibabo® er et foretagende under eibmarkt.com GmbH. eibmarkt.com GmbH er en af de få eksportører i denne branche, der er godkendt af det tyske toldvæsen. Tolden kontrollerer flere gange om året, at alle kriterier overholdes. eibmarkt®.com GmbH er koblet på AEB GmbH's datacenter og agerer iht. den af den tyske forbundsskattedirektion (Bundesfinanzdirektion) certificerede ATLAS-metode. Med vores egen digitale toldbehandling kan vi hurtigt og ubureaukratisk iagttage og påvirke processer. Vores medarbejdere er omfattende uddannet på dette system og taler flere sprog for at kunne svare på internationale kundeforespørgsler.

Det betyder, at vi fremskaffer alle varedokumentationer (oprindelsescertifikater, varecertifikater, præferencedokumentationer, andre påkrævede ledsagedokumenter i importlandet), der er nødvendige til eksporten, så du får bedste komfort og sikkerhed. Desuden deklareres hver vareforsendelse faglig korrekt, så du som kunde ikke har unødvendigt ekstra arbejde og problemer med posten og tolden.

2. Hvordan skal eibabo® oplysningerne om leveringstid, som står ved produktet, forstås?

Oplysningerne om leveringstid i detaljevisningen til produktet gælder for det aktuelt indstillede leveringsland i dage (dag = mandag til fredag, ingen helligdag i Tyskland i forbundslandene Bayern eller Sachsen) efter modtagelse af ordren. I desktopversionen kan leveringslandet ændres via hovedmenuen, indkøbskurven eller via "Min konto"-området efter login.

I produktets forhåndsvisning kan straks disponible produkter identificeres ved det grønne lastbilssymbol.

Ved et rødt lastbilssymbol finder du i detaljevisningen f.eks. denne oplysning:

Dato / 1-2 dage

Dette betyder, at det handler om et aktuelt udsolgt lagerprodukt, som senest efter den viste dato igen er på lager og således disponibel. Sådanne produkter kan bestilles normalt, også hvis de er markeret med rødt, såfremt du er indforstået med leveringstiden.

3. Hvilke betalingsmåder står til rådighed på eibabo®?

eibabo® tilbyder mange forskellige internationale betalingsmåder (se serviceområdet i hovedmenuen), som vises alt efter land og kunde. Hvilke betalingsmåder der findes til dit land finder du efter registreringen i "Min konto"-området eller direkte i hhv. indkøbskurven og checkout-forløbet.

Svar ikke fundet?
Gør brug af vores kontaktformular for at stille dit spørgsmål: Kontaktformular