Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Her finder du svar på ofte stille spørgsmål i eibabo® stores.

Betaling

Hvordan er fremgangsmåden ved annullering eller leveringsvanskeligheder, når beløbet allerede er overført?

Hvis du har sendt og betalt en bestilling og der under ordrebehandlingen foretages ændringer af vareværdien af dig eller os, f.eks. leveringsvanskeligheder hos enkelte produkter, levering af alternative produkter, delvis annullering osv., kan forløbet f.eks. være således:

Du har afgivet en bestilling med to produkter, f.eks. via "PayPal" eller "Kreditkort". Et af de to produkter kan dog ikke leveres. I dette tilfælde modtager du først en information herom via mail med de forskellige muligheder, du kan vælge iblandt. Sæt du bestemmer dig for ikke at annullere hele ordren, men for levering af det disponible produkt, så modtager du en ændret ordremodtagnings- og leveringsbekræftelse med det aktuelle beløb, som i hvert tilfælde kun kan være lavere. Nøjagtigt dette beløb debiteres dig så og differensbeløbet refunderes, hvis det allerede er trukket fra din konto.

1
Frigivelse af fakturabetaling for byer, kommuner, skoler, universiteter, industrier, koncerner, banker, kirker, forsvaret, politiet, brandvæsen eller myndigheder og institutioner iht. § 1 IV i tysk lov om forvaltningsretssager (VwVfG)

eibabo® tilbyder byer, kommuner, skoler, universiteter, industrier, koncerner, banker, kirker, forsvaret, politiet, brandvæsen eller myndigheder og institutioner iht. § 1 IV i tysk lov om forvaltningsretssager (VwVfG) inden for Tyskland eller udvalgte EF-stater en intern betalingsmåde "Faktura".

Den bliver først synlig efter kontrol og frigivelse, når du har registreret dig og sendt anmodningen om fakturabetaling pr. mail til info@eibabo.com eller via shoppens kontaktmulighed i hovedmenuens serviceområde.

Indtast hertil din fuldstændige faktureringsadresse, som du har oplyst den ved registreringen og dit kundenummer, som efter login vises i "Min konto"-området. Så snart betalingsmåden er frigivet, modtager du en meddelelse. Herefter kan du ved checkout og i det "Min konto"-område finde og vælge denne betalingsmåde som favoriseret betalingsmåde.

1
Hvilke betalingsmåder står til rådighed på eibabo®?

eibabo® tilbyder mange forskellige internationale betalingsmåder (se serviceområdet i hovedmenuen), som vises alt efter land og kunde. Hvilke betalingsmåder der findes til dit land finder du efter registreringen i "Min konto"-området eller direkte i hhv. indkøbskurven og checkout-forløbet.

1

Top 3 FAQs

1. Hvordan fungerer toldbehandlingen hos eibabo®, og hvilken told skal jeg betale?

Hvert enkelt land opkræver forskellige gebyrer, afhængig af varens klassificering (toldtarifnummer). Ved alle transaktioner med levering til udlandet (tredje- og EFTA-lande) identificeres produkterne via et toldtarifnummer, som ved eksport er ottecifret og ved import har elleve cifre. På grund af kodningen kan varer (serviceydelser er udelukket) i næsten hvert land klassificeres entydigt af toldmyndighederne, således kan toldmyndigheden registrere dem skattemæssigt eller oprette statistikker over varestrømme. Uden et toldtarifnummer kan en vare ikke eksporteres til EFTA- eller tredjelande. Hvert enkelt land har også forskellige regler mht. toldfritagelse.

Hvert enkelt land har standard toldsatser, som gælder for import af varer. Der findes også såkaldte præferencetoldsatser, som anvendes under bestemte forudsætninger og som regel er meget lavere end standard toldsatsen.

Om varerne er præferentielle eller ikke, er f.eks. afhængig af varernes oprindelse og om der findes præferenceaftaler mellem EF og importlandet, f.eks. findes sådanne aftaler med EFTA-staterne Norge, Island, Schweiz og Liechtenstein. Import med præferencetoldsats, som hyppigt er på 0 %, bevilges, hvis den importerede vare er et oprindelsesprodukt iht. præferenceaftalen. Dette er kun tilfældet, hvis varen helt igennem er fremstillet eller forarbejdet i aftalepartens land eller territorie.

eibabo® er et foretagende under eibmarkt.com GmbH. eibmarkt.com GmbH er en af de få eksportører i denne branche, der er godkendt af det tyske toldvæsen. Tolden kontrollerer flere gange om året, at alle kriterier overholdes. eibmarkt®.com GmbH er koblet på AEB GmbH's datacenter og agerer iht. den af den tyske forbundsskattedirektion (Bundesfinanzdirektion) certificerede ATLAS-metode. Med vores egen digitale toldbehandling kan vi hurtigt og ubureaukratisk iagttage og påvirke processer. Vores medarbejdere er omfattende uddannet på dette system og taler flere sprog for at kunne svare på internationale kundeforespørgsler.

Det betyder, at vi fremskaffer alle varedokumentationer (oprindelsescertifikater, varecertifikater, præferencedokumentationer, andre påkrævede ledsagedokumenter i importlandet), der er nødvendige til eksporten, så du får bedste komfort og sikkerhed. Desuden deklareres hver vareforsendelse faglig korrekt, så du som kunde ikke har unødvendigt ekstra arbejde og problemer med posten og tolden.

2. Hvilke forsendelsesomkostninger beregnes i eibabo® store?

Forsendelsesomkostningerne finder du via en link i nærheden af produktprisen. Oversigtssiden over forsendelsesomkostningerne kan hentes via serviceområdet i hovedmenuen (desktopversion) eller i footeren (mobil version)

Såfremt der for det aktuelle leveringsland ikke findes en enhedspris pr. bestilling for en valgt forsendelsesmåde, hvilket som regel er tilfældet ved alle EF-lande og Schweiz (se Oversigtsside over forsendelsesomkostninger), beregnes forsendelsesomkostningerne på grundlag af vægten af de produkter, der ligger i din indkøbskurv, og oplysningerne mht. deres omfang samt leveringsadresse og aktuel valgt forsendelsesmåde. Forsendelsesomkostningerne beregnes generelt vægtafhængigt ved levering i tredjelande samt Liechtenstein og Island (DHL EXPRESS eller DHL INTERNATIONAL). Forsendelsesomkostningerne i indkøbskurven beregnes kun på ny, hvis der lægges flere produkter ind i indkøbskurven eller leveringsland hhv. forsendelsesmåde ændres.

3. Hvordan skal eibabo® oplysningerne om leveringstid, som står ved produktet, forstås?

Oplysningerne om leveringstid i detaljevisningen til produktet gælder for det aktuelt indstillede leveringsland i dage (dag = mandag til fredag, ingen helligdag i Tyskland i forbundslandene Bayern eller Sachsen) efter modtagelse af ordren. I desktopversionen kan leveringslandet ændres via hovedmenuen, indkøbskurven eller via "Min konto"-området efter login.

I produktets forhåndsvisning kan straks disponible produkter identificeres ved det grønne lastbilssymbol.

Ved et rødt lastbilssymbol finder du i detaljevisningen f.eks. denne oplysning:

Dato / 1-2 dage

Dette betyder, at det handler om et aktuelt udsolgt lagerprodukt, som senest efter den viste dato igen er på lager og således disponibel. Sådanne produkter kan bestilles normalt, også hvis de er markeret med rødt, såfremt du er indforstået med leveringstiden.

Svar ikke fundet? Vi står altid til rådighed for dig. Dit eibabo® kundeplejeteam.

Gør brug af vores kontaktformular for at stille dit spørgsmål: Kontaktformular