Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Her finder du svar på ofte stille spørgsmål i eibabo® stores.

Generelt

Hvad er "Min konto"-området (personlig kundekonto)?

Den personlige kundekonto (Min konto) er et særskilt område, som du kun har adgang til efter login. Login gennemføres via personsymbolet i hovedmenuen. Når man er logget ind, ændres symbolets farve. Dataposterne indlæses først kundeindividuelt, når du er logget ind. Alle data overføres krypteret. Efter vellykket login på systemet vises en individuel side med dine data, din personlige kundekonto. Her kan du bruge alle de services, der er tilgængelige for dig. Via menuen i venstre side kan du vælge mellem de emnerelaterede områder. Dette er f.eks. personlige data, administration af fakturerings- og leveringsadresser, din foretrukne betalingsmåde, overblik over meddelelser, overblik over ordrestatus, ordrestatus med fuldstændig ordrehistorik, sorteret kronologisk, og mulighed for direkte, ordrerelateret kommunikation med din personlige kunderådgiver, bearbejdning og administration af dine ønskelister.

I din personlige kundekonto (Min konto > Overblik over ordrer > kommunikationsikon [taleboble] i ordren) har du en personlig rådgiver (omfattende kommunikationsterminal). Kommunikationen er 100 % sikker, når meddelelserne vises i din personlige kundekonto. Denne service er ikke til rådighed for gæster. Via din personlige kundekonto kan du kontakte os 24 timer hver dag i forbindelse med aktuelle ordrer. Hvert spørgsmål, som du stiller i forbindelse med din ordre, besvares på arbejdsdage garanteret inden for maks. 3 timer i ordrehistorikken.

Ved senere bestillinger logger du dig bare ind med dit login-navn og adgangskode og slipper så for at indtaste dine data igen. Priser vises automatisk netto/brutto ved din registrering, afhængig af fakturerings- og leveringsadresse samt kundetype (virksomhed, virksomhed med VAT-ID, forbruger osv.) samt leveringslandets momstærskel ved levering til forbrugere inden for EF-landene.

For hvert EF-land gælder omsætningsgrænseværdier (såkaldte leveringslandtærskler), hvor shopejeren ikke længere må levere til privatpersoner (forbrugere) i det løbende regnskabsår, når denne tærskel er nået eller overskredet, såfremt shopejeren ikke er momsregistreret som virksomhed i det pågældende land. Når denne leveringstærskel overskrides, opstår der ved levering til privatpersoner moms i det pågældende EF-målland, som skal betales direkte til skattemyndighederne i det pågældende land.

1
Hvordan kan jeg komme i kontakt med min personlige eibabo® kunderådgiver?

I "Min konto"-området findes et meget overskueligt overblik over dine ordrer med omfattende kommunikationsmuligheder på dit lands sprog med den for dig ansvarlige personlige kunderådgiver. Log dig hertil ind på den eibabo® store, hvor du også har gennemført den pågældende bestilling. Dette gøres via personsymbolet i hovedmenuen. Efter login på eibabo® desktopversionen finder du så i venstre side Min konto-området. I den mobile eibabo® version klikker du efter login i venstre side på menu-ikonet med de 3 vandrette striber. Her finder du nu "Min konto"-indholdet, din personlige kundekonto.

Vælg her nu "Ordrehistorik". Nu vises alle dine ordrer kronologisk. Hver ordre har 3 ikoner:


Taleboble-ikon

Info-ikon

Gentagnings-ikon

Via taleboble-ikonet kommer du til kommunikationsterminalen med din personlige kunderådgiver inkl. al tidligere kommunikation til ordren. I dette område kan du via knappen "Nye spørgsmål til ordren" sende spørgsmål eller oplysninger til os, som vi behandler meget hurtigt. Vælg i kontaktformularen som "Forespørgslens emne" det ønskede emneområde, og meddel os i feltet "Din meddelelse" alle oplysninger.

Med info-ikonet henter du indholdet af den aktuelle bestilling, her kan du se alle relevante produktoplysninger, som er indeholdt i ordren.

Med gentagnings-ikonet fylder du indkøbskurven igen med indholdet af denne ordre og kan hurtigt efterbestille allerede engang bestilte produkter.

1

Top 3 FAQs

1. Hvordan fungerer toldbehandlingen hos eibabo®, og hvilken told skal jeg betale?

Hvert enkelt land opkræver forskellige gebyrer, afhængig af varens klassificering (toldtarifnummer). Ved alle transaktioner med levering til udlandet (tredje- og EFTA-lande) identificeres produkterne via et toldtarifnummer, som ved eksport er ottecifret og ved import har elleve cifre. På grund af kodningen kan varer (serviceydelser er udelukket) i næsten hvert land klassificeres entydigt af toldmyndighederne, således kan toldmyndigheden registrere dem skattemæssigt eller oprette statistikker over varestrømme. Uden et toldtarifnummer kan en vare ikke eksporteres til EFTA- eller tredjelande. Hvert enkelt land har også forskellige regler mht. toldfritagelse.

Hvert enkelt land har standard toldsatser, som gælder for import af varer. Der findes også såkaldte præferencetoldsatser, som anvendes under bestemte forudsætninger og som regel er meget lavere end standard toldsatsen.

Om varerne er præferentielle eller ikke, er f.eks. afhængig af varernes oprindelse og om der findes præferenceaftaler mellem EF og importlandet, f.eks. findes sådanne aftaler med EFTA-staterne Norge, Island, Schweiz og Liechtenstein. Import med præferencetoldsats, som hyppigt er på 0 %, bevilges, hvis den importerede vare er et oprindelsesprodukt iht. præferenceaftalen. Dette er kun tilfældet, hvis varen helt igennem er fremstillet eller forarbejdet i aftalepartens land eller territorie.

eibabo® er et foretagende under eibmarkt.com GmbH. eibmarkt.com GmbH er en af de få eksportører i denne branche, der er godkendt af det tyske toldvæsen. Tolden kontrollerer flere gange om året, at alle kriterier overholdes. eibmarkt®.com GmbH er koblet på AEB GmbH's datacenter og agerer iht. den af den tyske forbundsskattedirektion (Bundesfinanzdirektion) certificerede ATLAS-metode. Med vores egen digitale toldbehandling kan vi hurtigt og ubureaukratisk iagttage og påvirke processer. Vores medarbejdere er omfattende uddannet på dette system og taler flere sprog for at kunne svare på internationale kundeforespørgsler.

Det betyder, at vi fremskaffer alle varedokumentationer (oprindelsescertifikater, varecertifikater, præferencedokumentationer, andre påkrævede ledsagedokumenter i importlandet), der er nødvendige til eksporten, så du får bedste komfort og sikkerhed. Desuden deklareres hver vareforsendelse faglig korrekt, så du som kunde ikke har unødvendigt ekstra arbejde og problemer med posten og tolden.

2. Hvilke forsendelsesomkostninger beregnes i eibabo® store?

Forsendelsesomkostningerne finder du via en link i nærheden af produktprisen. Oversigtssiden over forsendelsesomkostningerne kan hentes via serviceområdet i hovedmenuen (desktopversion) eller i footeren (mobil version)

Såfremt der for det aktuelle leveringsland ikke findes en enhedspris pr. bestilling for en valgt forsendelsesmåde, hvilket som regel er tilfældet ved alle EF-lande og Schweiz (se Oversigtsside over forsendelsesomkostninger), beregnes forsendelsesomkostningerne på grundlag af vægten af de produkter, der ligger i din indkøbskurv, og oplysningerne mht. deres omfang samt leveringsadresse og aktuel valgt forsendelsesmåde. Forsendelsesomkostningerne beregnes generelt vægtafhængigt ved levering i tredjelande samt Liechtenstein og Island (DHL EXPRESS eller DHL INTERNATIONAL). Forsendelsesomkostningerne i indkøbskurven beregnes kun på ny, hvis der lægges flere produkter ind i indkøbskurven eller leveringsland hhv. forsendelsesmåde ændres.

3. Hvordan skal eibabo® oplysningerne om leveringstid, som står ved produktet, forstås?

Oplysningerne om leveringstid i detaljevisningen til produktet gælder for det aktuelt indstillede leveringsland i dage (dag = mandag til fredag, ingen helligdag i Tyskland i forbundslandene Bayern eller Sachsen) efter modtagelse af ordren. I desktopversionen kan leveringslandet ændres via hovedmenuen, indkøbskurven eller via "Min konto"-området efter login.

I produktets forhåndsvisning kan straks disponible produkter identificeres ved det grønne lastbilssymbol.

Ved et rødt lastbilssymbol finder du i detaljevisningen f.eks. denne oplysning:

Dato / 1-2 dage

Dette betyder, at det handler om et aktuelt udsolgt lagerprodukt, som senest efter den viste dato igen er på lager og således disponibel. Sådanne produkter kan bestilles normalt, også hvis de er markeret med rødt, såfremt du er indforstået med leveringstiden.

Svar ikke fundet? Vi står altid til rådighed for dig. Dit eibabo® kundeplejeteam.

Gør brug af vores kontaktformular for at stille dit spørgsmål: Kontaktformular