Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Her finder du svar på ofte stille spørgsmål i eibabo® stores.

Bestilling

Jeg kan ikke bestille et produkt, fordi det er pladskrævende?

Pladskrævende produkter kan kun bestilles til et valgt leveringsland, hvis forsendelsestype "Spedition" eller "Spedition EU" understøttes i dette land. I hvilke lande vi tilbyder levering via med spedition, kan du finde på oversigten over forsendelsesomkostninger i hovedmenuens serviceområde (desktopversion) eller i footeren (mobil version).

Kabler og ledninger betegnes også ofte som pladskrævende, hvis der kun kan bestilles metervarer. Grunden hertil er, at kabler og ledninger også kan bestilles i større mængder og så ikke længere kan leveres som ring. De leveres så som regel på en spole eller tromle, og er således pladskrævende. Det handler også ofte om større kabel- eller ledningstværsnit, som selv ved ringe mængde ikke passer ind i en standard pakke, fordi der skal tages hensyn til maks. bøjningsradier.

Spørg i tvivlstilfælde altid efter den ønskede mængde af et produkt direkte i produktets detaljevisning via menupunktet "Forespørgsel". Vi kan, via et særligt område, også tilbyde dig varer uden speditionsomkostninger, såfremt dette produkt i den ønskede mængde ikke er større end standard pakkestørrelsen på 1,20 m x 0,60 m x 0,60 m med en totalvægt på 31,5 kg og den maks. bøjningsradius overholdes (f.eks. kabler eller ledninger).

Det er også muligt, at produktet ikke er pladskrævende, og der er tale om en fejl. Anvend i så fald "Meddel fejl"-formularen, som kan hentes i produktets detaljevisning eller i indkøbskurven. Vi er meget taknemmelig for sådanne oplysninger og afhjælper fejlen som regel allerede samme dag, så du omgående kan gennemføre din bestilling.

1
Spærrede postnummerområder eller Remote Area, hvad betyder det?

Allerede i 1997 driver eibmarkt.com GmbH sin postordrehandel i hele Europa. Siden 2003 sender vi til hele verden. I mange lande findes specifikke regioner, som er spærret for leveringer, eller hvor DHL kun kører hen mod betaling af såkaldte Remote Area-tillæg (DHL yderzonetillæg)

Ved levering til afsides beliggende områder kan DHL i hele verden opkræve et såkaldt yderzonetillæg. Om der i det enkelte tilfælde skal betales et sådant yderzonetillæg, afgøres på grundlag af postnummeret. I så fald vises tillæggets nøjagtige størrelsesorden direkte i varekurven (Remote Area-tillæg).

1
Der vises en meddelelse "Udlandsspærre«, og jeg kan ikke bestille?

En udlandsspærre er en nødvendig parameter for at udelukke, at særlig følsomme varer, som f.eks. skrøbelige varer med ringe vareværdi eller varer, som ikke er egnet eller godkendt til udenlandske markeder, som f.eks. telekommunikationsprodukter, kan sendes uden for Tyskland.

Der findes endnu en udvidet udlandsspærre, som direkte virker mht. specifikke lande og kun aktiveres, hvis netop dette land er valgt. Her handler det som regel om særlige toldretlige regler mht. terrorbeskyttelse eller embargoforpligtelser, eller også om producenter, som bevidst ikke understøtter salget i dette land, enten pga. af mangelsansvar (f.eks. USA) eller mht. salgsjuridiske problemstillinger.

Men det er også muligt, at en aktiveret udlandsspærre er en fejl i databasen. Hertil har vi i alle vigtige områder (produktets detaljevisning og indkøbskurv) integreret en "Meddel fejl"-formular, hvormed du kan informere os direkte. Disse oplysninger analyseres straks inden for få timer med høj prioritet. Herefter får du altid en tilbagemelding, såfremt du har oplyst en mailadresse i "Meddel fejl"-formularen.

1
Kan jeg som forbruger (privatkunde) bestille hos eibabo®?

eibabo® stores kan både bruges af forbrugere (privatkunden) og erhvervskunder i hele verden (B2C og B2B).

1

Top 3 FAQs

1. Hvordan fungerer toldbehandlingen hos eibabo®, og hvilken told skal jeg betale?

Hvert enkelt land opkræver forskellige gebyrer, afhængig af varens klassificering (toldtarifnummer). Ved alle transaktioner med levering til udlandet (tredje- og EFTA-lande) identificeres produkterne via et toldtarifnummer, som ved eksport er ottecifret og ved import har elleve cifre. På grund af kodningen kan varer (serviceydelser er udelukket) i næsten hvert land klassificeres entydigt af toldmyndighederne, således kan toldmyndigheden registrere dem skattemæssigt eller oprette statistikker over varestrømme. Uden et toldtarifnummer kan en vare ikke eksporteres til EFTA- eller tredjelande. Hvert enkelt land har også forskellige regler mht. toldfritagelse.

Hvert enkelt land har standard toldsatser, som gælder for import af varer. Der findes også såkaldte præferencetoldsatser, som anvendes under bestemte forudsætninger og som regel er meget lavere end standard toldsatsen.

Om varerne er præferentielle eller ikke, er f.eks. afhængig af varernes oprindelse og om der findes præferenceaftaler mellem EF og importlandet, f.eks. findes sådanne aftaler med EFTA-staterne Norge, Island, Schweiz og Liechtenstein. Import med præferencetoldsats, som hyppigt er på 0 %, bevilges, hvis den importerede vare er et oprindelsesprodukt iht. præferenceaftalen. Dette er kun tilfældet, hvis varen helt igennem er fremstillet eller forarbejdet i aftalepartens land eller territorie.

eibabo® er et foretagende under eibmarkt.com GmbH. eibmarkt.com GmbH er en af de få eksportører i denne branche, der er godkendt af det tyske toldvæsen. Tolden kontrollerer flere gange om året, at alle kriterier overholdes. eibmarkt®.com GmbH er koblet på AEB GmbH's datacenter og agerer iht. den af den tyske forbundsskattedirektion (Bundesfinanzdirektion) certificerede ATLAS-metode. Med vores egen digitale toldbehandling kan vi hurtigt og ubureaukratisk iagttage og påvirke processer. Vores medarbejdere er omfattende uddannet på dette system og taler flere sprog for at kunne svare på internationale kundeforespørgsler.

Det betyder, at vi fremskaffer alle varedokumentationer (oprindelsescertifikater, varecertifikater, præferencedokumentationer, andre påkrævede ledsagedokumenter i importlandet), der er nødvendige til eksporten, så du får bedste komfort og sikkerhed. Desuden deklareres hver vareforsendelse faglig korrekt, så du som kunde ikke har unødvendigt ekstra arbejde og problemer med posten og tolden.

2. Hvilke forsendelsesomkostninger beregnes i eibabo® store?

Forsendelsesomkostningerne finder du via en link i nærheden af produktprisen. Oversigtssiden over forsendelsesomkostningerne kan hentes via serviceområdet i hovedmenuen (desktopversion) eller i footeren (mobil version)

Såfremt der for det aktuelle leveringsland ikke findes en enhedspris pr. bestilling for en valgt forsendelsesmåde, hvilket som regel er tilfældet ved alle EF-lande og Schweiz (se Oversigtsside over forsendelsesomkostninger), beregnes forsendelsesomkostningerne på grundlag af vægten af de produkter, der ligger i din indkøbskurv, og oplysningerne mht. deres omfang samt leveringsadresse og aktuel valgt forsendelsesmåde. Forsendelsesomkostningerne beregnes generelt vægtafhængigt ved levering i tredjelande samt Liechtenstein og Island (DHL EXPRESS eller DHL INTERNATIONAL). Forsendelsesomkostningerne i indkøbskurven beregnes kun på ny, hvis der lægges flere produkter ind i indkøbskurven eller leveringsland hhv. forsendelsesmåde ændres.

3. Hvordan skal eibabo® oplysningerne om leveringstid, som står ved produktet, forstås?

Oplysningerne om leveringstid i detaljevisningen til produktet gælder for det aktuelt indstillede leveringsland i dage (dag = mandag til fredag, ingen helligdag i Tyskland i forbundslandene Bayern eller Sachsen) efter modtagelse af ordren. I desktopversionen kan leveringslandet ændres via hovedmenuen, indkøbskurven eller via "Min konto"-området efter login.

I produktets forhåndsvisning kan straks disponible produkter identificeres ved det grønne lastbilssymbol.

Ved et rødt lastbilssymbol finder du i detaljevisningen f.eks. denne oplysning:

Dato / 1-2 dage

Dette betyder, at det handler om et aktuelt udsolgt lagerprodukt, som senest efter den viste dato igen er på lager og således disponibel. Sådanne produkter kan bestilles normalt, også hvis de er markeret med rødt, såfremt du er indforstået med leveringstiden.

Svar ikke fundet? Vi står altid til rådighed for dig. Dit eibabo® kundeplejeteam.

Gør brug af vores kontaktformular for at stille dit spørgsmål: Kontaktformular