Blindprop rustfrit stål KNX - Hoveddækslet blinde dæk 75940243

75940243 4011334197386 EAN/GTIN DE 58074287 WEEE

Vores bedste pris
94,13 dkr. inkl. moms
172,56 dkr. (-45,45% SRP***)

14-16 dage* (DNK)

Sikkerheds- og risikooplysninger
Vær opmærksom på, at elektrotekniske opgaver kun må udføres af el-installatører eller under deres vejledning og opsyn. Vær opmærksom på evt. afvigende landespecifikke standarder og regler mht. el-installationer, og få rådgivning ved en lokal el-installatør. Vær desuden opmærksom på mere aktuelle sikkerhedsoplysninger og regler til produkterne på producentens hjemmeside samt de produktbeskrivelser og installationsoplysninger, som du kan finde der.

Apparater med tilslutningsværdi på > 380V/400V kræver en stærkstrømstilslutning og må kun tilsluttes af en autoriseret el-installatør. Apparater med en mærkeeffekt på > 12 kW kræver en godkendelse fra strømudbyderen (i Tyskland, i andre lande evt. andre krav).
læs mere
vis mindre
Blindlukning eds EIB 75940243 Sammensætning af centralplade, brug af blinddæksel, mærkningsfelt... mere
Blindprop rustfrit stål KNX - Hoveddækslet blinde dæk 75940243 – Berker – 4011334197386: Blindlukning eds EIB 75940243 Sammensætning af centralplade, brug af blinddæksel, mærkningsfelt uden mærkningsfelt, monteringstype indmuret, materiale metal, materialekvalitet rustfrit stål, halogenfri, overflade anden, overfladefinish mat, farve rustfrit stål, RAL-nummer (lignende) 9022, monteringstype klemmemontering, egnet til beskyttelsesklasse (IP) IP20, enhedsbredde 70 mm, enhedshøjde 55 mm, enhedsdybde 9 mm, blindlukning Arsys rustfrit stål. KNX-systembeskrivelse KNX-systemet er et fleksibelt, opadkompatibelt installationsbussystem (tidligere EIB = European Installation Bus) til brug i byggesystemteknologi. Den er specifikt skræddersyet til særlige krav i forhold til komfort, mulighed for fleksibel pladsudnyttelse, kombinationen af central og decentral styring, intelligent sammenkobling af fag og systemer, kommunikationsmuligheder, miljøkompatibilitet, minimering af energi- og driftsomkostninger samt funktionerne visning, rapportering og drift, overvågning og detektering. Takket være dens decentrale struktur muliggør den bygningsspecifik driftsstyring i bolig- og funktionsbygninger, uanset systemets størrelse. Anvendelsen af kommercielt tilgængelige kredsløbsfordelere og installationsbokse er særlig fordelagtig. Alle busdeltagere er forbundet via en buslinje, der overholder KNX-retningslinjerne (Konnex Association) (f.eks. JY(St)Y 2x2x0,8). Da buskablet iht. DIN VDE 0100 kan lægges direkte ved siden af elledninger, er kabelføringen væsentligt forenklet. I forhold til offentlige telesystemer skal bussystemet med alle komponenter behandles som et højspændingsanlæg. Som ved højstrømsinstallationer kan kabelføringen udformes i stjerne- eller træform. En kombination af de forskellige kabelføringer er generelt tilladt. Ledningerne udføres ved hjælp af to-leder teknologi, hvor ledningerne er farvet røde (for +) og sorte (for -) repræsenterer de foretrukne ledninger. De hvide og gule ledninger tjener som reserver. Deltagerne forsynes med busspændingen (sikkerhed ekstra-lavspænding SELV 30 V DC) via busledningen. Samtidig tjener det til at overføre de informationer, der udveksles mellem busdeltagerne. Der kræves ikke en afslutningsmodstand til buslinjen. Den mindste enhed i KNX-systemet er en deltager. Hver deltager består af et brugermodul (AM) og en buskobler (BA). AM og BA er forbundet med hinanden via brugergrænsefladen (AST). Op til 64 deltagere kan tilsluttes en linje. Tolv ledninger kan forbindes med hinanden via ledningskoblere og dermed kombineres til ét område. Op til 15 af disse områder kan forbindes med hinanden via områdekoblinger. Projektering, parametrering, idriftsættelse og diagnostik udføres ved hjælp af ETS (EIB tool software). Dokumentationen af systemet oprettes også ved hjælp af ETS. Som en del af projektplanlægningen tildeles hver deltager en unik fysisk adresse. Dette består af nummeret på området, linjen og deltageren inden for linjen. Under idriftsættelsen indlæses denne fysiske adresse først i BA. Til dette formål er pc'en forbundet til bussen på et hvilket som helst sted i systemet via et datainterface (USB). Alle BA'er i et KNX-system med de tildelte applikationer fra producentdatabasen programmeres ved hjælp af de fysiske adresser. Hver BA indeholder en EEPROM, hvori den fysiske adresse og applikationen er gemt. På denne måde er KNX-systemet beskyttet mod tab af data i tilfælde af strømsvigt. Ved montering af KNX-systemet gælder følgende betingelser: - Den samlede længde af alle kabler i en busledning må ikke overstige en længde på 1000 m! - Den maksimale længde mellem to busenheder er 700 m! - Den maksimale kabellængde mellem strømforsyningen (inkl. choker) og hver busdeltager må ikke overstige 350 m! - For at undgå EMC-forstyrrelser forårsaget af overspændinger skal det sikres, at busledningen ikke på noget sted i systemet danner en lukket sløjfe! - Projektering og parametrering samt idriftsættelse og diagnosticering af et KNX-bussystem kræver præcis produktkendskab med hensyn til systemets funktionalitet. Alt det ovennævnte arbejde må derfor kun udføres af uddannede personer.
... mere
Sammensætning Centralplade
Anvendelse Blinddæksel
Bærering nej
Med støvbeskyttelse nej
Med hængslet låg nej
Mærkningsfelt uden tekstfelt
Med påtryk nej
Montagemåde Underpuds
Materiale Metal
Materialekvalitet Rustfrit stål
Halogenfri ja
Overfladebeskyttelse øvrige
Udførelse af overflade mat
Farve Rustfrit stål
RAL-nummer (lignende) 9022
Transparent nej
Fastgørelse Klembeslag
Med bøsninger/koblinger nej
Med trækaflastning nej
Klemrække nej
Egnet til kapslingsklasse (IP) IP20
Bredde enhed 70 mm
Højde enhed 55 mm
Dybde enhed 9 mm

Bedøm produkt

(0 Bedømmelser)
Læs, skriv og diskuter bedømmelser... mere
Kundebedømmelser for "Blindprop rustfrit stål KNX - Hoveddækslet blinde dæk 75940243"
Skriv bedømmelse
Bedømmelser frigives efter kontrol.
Indtast tegnene i det efterfølgende tekstfelt i den viste rækkefølge.

De med * markerede felter er obligatoriske.